عکس های جدید از آیفون طلایی مدل ۱۲۸ گیگابایتی حقیقت دارد

همه چیز آن طور که پیش بینی شده جلو می رود. آیفون 5S با سه رنگ بدنه معرفی خواهد شد و دیگر باید مدل طلایی (بژ) را واقعی دانست. اما خبر مهم تر این است که مدل ۱۲۸ گیگابایتی نیز، حالا تنها یک شایعه نیست و عکس جعبه آن لو رفته.

در ادامه مطلب عکس های تازه را ببینید. آیا فکر می کنید اپل فقط یک مدل ۱۲۸ گیگابایتی به آن بالا اضافه کند، یا اینکه با آمدن آن مدل ۳۲ گیگابایتی جانشین مدل ۱۶ گیگابایتی شود و قیمتش کاهش می یابد؟
ادامه نوشته

فردا حداکثر 22 هزار بليت در تختي فروخته مي‌شود


رحيم ايرانيان پس از حضور در جلسه هماهنگي ديدار پرسپوليس و نفت تهران در جمع خبرنگاران گفت: باشگاه نفت تهران تماشاگر زيادي ندارد و کل ورزشگاه تختي در اختيار پرسپوليس است. ما حداکثر 30، 40 تماشاگر داريم که در گوشه‌اي از ورزشگاه مي‌نشينند اما تمام ورزشگاه در اختيار تماشاگران پرسپوليس خواهد بود. ما براي اين تيم، هوادارانش و علي دايي سرمربي تيم پرسپوليس احترام زيادي قائل هستيم.

به گزارش فارس،وي در مورد اينکه گفته مي‌شود پرسپوليس خواهان فروخته شدن 30 هزار بليت در بازي فرداست گفت: سازمان ليگ بليت فروشي فردا را به عهده دارد و باشگاه نفت يک قطعه بليت هم نمي‌فروشد.

فردا حداکثر 22 هزار بليت در ورزشگاه تختي تهران فروخته خواهد شد.

ادامه نوشته

خبر جدید قلعه‌نویی: دوستان فوتبال ایران را با اروپا مقایسه نکنند

سرمربی تیم فوتبال تراکتور سازی گفت: دوستان می گویند در اروپا فلان برنامه اجرا می شود، کدام چیز فوتبال ما شبیه اروپا است که خودمان را با آنها قیاس می کنیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که در بازی گذشته خود موفق شد با ۴ گل نفت آبادان را شکست دهد، در فاصله یک امتیازی استقلال در صدر جدول قرار گرفته است. از همین رو امیر قلعه نویی گفت وگویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس انجام داده که متن آن را در زیر می خوانید.

ادامه نوشته

پدر مکتب کوبیسم

پدر مکتب کوبیسم

«پل سزان» Paul cezanne نقاش بزرگ فرانسوی در 19 ژانویه 1839 در «اکسن پرووانس Aixe –en – province» واقع در جنوب فرانسه متولد گردید و در 22 اکتبر 1906 در مولد خویش درگذشت.پدرش ثروتی اندوخته بود و به بانکداری اشتغال داشت و زندگیشان به آسودگی می گذشت.

پل در مدرسه ی اکس که «امیل زولا»نیز در آنجا تحصیل می کرد، درس می خواند و پیوند دوستی میان آن دو از همان جا آغاز شد. در روزهای عید که شاگردان رژه می رفتند «پل» شیپور و «امیل» قره نی می زد.سزان نخست تمایلی به «رمانتیسم» نشان داد. اشعار «بودلر» را حفظ کرد و از موسیقی «واگنر» لذت می برد. تأثیر«زولا» که بعدها پیشوای نویسندگان «رئالیست» شد، او را به این مکتب متمایل ساخت. پدرش میل داشت پسر را جانشین خود سازد و با «پل» که علاقه ی وافری به نقاشی داشت مخالفت می کرد.

همین مخالفت سبب شد که «پل» وارد دانشکده ی حقوق شود و ضمناً در بانک پدرش؛ به کار مشغول گردد. سزان سالها با پدر در مبارزه بود تا بالاخره در 24 سالگی پس از فراگرفتن اصول مقدماتی نقاشی در زادگاهش برای آشنایی با نقاشی مدرن، از پدر اجازه گرفت و به تشویق «زولا» به «پاریس» رفت و نزدیک او اطاقی گرفت.

ادامه نوشته

آثار خاک متبرک کربلا  

کربلا

همه چیز درباره‌ی تربت امام حسین (علیه السلام) و تسبیح خاکی!

تربت امام حسین (علیه السلام)

حضرت امام کاظم (علیه السلام) در ضمن حدیثی فرمودند: ولا تأخذوامن تربتی شیئاً لتبرّکوا به فانّ کلّ تربةٍ لنا مُحّرمةٌ إلا تربة جّدی الحسین بن علی (علیه السلام) فان الله عزّ و جلّ جعل‌ها شفاءً لشیعتنا و اولیا ئنا؛ چیزی از خاک قبر من برندارید تا به آن تبرک جویید چرا که هر خاکی بر ما حرام است جز تربت جدّم حسین (علیه السلام) که خداوند آن را برای شیعیان و دوستان ما شفا قرار داده است. (2)

با توجه به این روایت شریف بدست می‌آید که تربت سیدالشهداء (علیه السلام) دارای خاصیت شفا و تبرک جویی است که البته تنها برای شیعیان و دوستان آن حضرت این خاصیت خود را نشان می‌دهد!

 

ادامه نوشته

روزی كه امیركبیر فرار كرد!

روزی كه امیركبیر فرار كرد!
در سال 1264 قمری، نخستین برنامه‌ی دولت ایران برای واكسن زدن به فرمان امیركبیر آغاز شد. در آن برنامه، كودكان و نوجوانانی ایرانی را آبله‌كوبی می‌كردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌كوبی به امیر كبیر خبردادند كه مردم از روی ناآگاهی نمی‌خواهند واكسن بزنند.
به‌ویژه كه چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه كرده بودند كه واكسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان می‌شود هنگامی كه خبر رسید پنج نفر به علت ابتلا به بیماری آبله جان باخته‌اند، امیر بی‌درنگ فرمان داد هر كسی كه حاضر نشود آبله بكوبد باید پنج تومان به صندوق دولت جریمه بپردازد. او تصور می كرد كه با این فرمان همه مردم آبله می‌كوبند. اما نفوذ سخن دعانویس‌ها و نادانی مردم بیش از آن بود كه فرمان امیر را بپذیرند. شماری كه پول كافی داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌كوبی سرباز زدند. شماری دیگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان می‌شدند یا از شهر بیرون می‌رفتند . روز بیست و هشتم ماه ربیع الاول به امیر اطلاع دادند كه در همه‌ شهر تهران و روستاهای پیرامون آن فقط سی‌صد و سی نفر آبله كوبیده‌اند. در همان روز، پاره دوزی را كه فرزندش از بیماری آبله مرده بود، به نزد او آوردند.

ادامه نوشته

خنک ترین و قدیمی ترین خانه کاشان

خنک ترين خانه کاشان!

خانه عامری‌های کاشان را باید در خیابان علوی این شهر ببینید که عمر آن به در دوران زندیه برمی گردد و حتی هنوز هم یکی از بزرگترین خانه‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود. معماری، تزئینات جالب این مجموعه و ایوان ها، حوضخانه ها، زیر زمین ها و حیاط های گودال باغچه آن را در ردیف یکی از دیدنی ترین بناها قرار داده است.

این خانه حدود 85 اتاق و چندین حیاط دارد که قدیمی‌ترین آن حیاط بیرونی و اندرونی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خانه عامری ها از 3خانه مجزا تشکیل شده که پهلو به پهلوی هم قرار دارند و با یکدیگر در ارتباط هستند. این خانه ها مجموعا مساحتی در حدود 9هزار متر مربع را تشکیل می دهند و 5 حیاط مرکزی اندرونی و بیرونی دارند.

ادامه نوشته

خوراکی‌های برای افزایش باروری

داشتن فرزند سالم آرزوی خیلی از زوج‌ها است. باید بگوییم بعضی از مواد مغذی کلیدی که در غذاها وجود دارد می‌تواند باعث افزایش باروری شود. در واقع قصد داریم در این مطلب شما را با غذاهایی آشنا کنیم که شانس بچه‌دار شدن‌تان را افزایش می‌دهد.

مواد غذایی مثل حبوبات، اسفناج، پرتقال، بروکلی، اسیدهای چرب امگا 3، شیر، پنیر، گوشت قرمز کم چرب و ... اگر می‌خواهید با این قبیل مواد غذایی و خواص آن‌ها آشنا شوید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

پرتقال، فلفل دلمه‌ای و بروکلی

نتایج پژوهشی که روی نزدیک به 150 زن نابارور انجام شده است نشان می‌دهد مصرف زیاد ویتامین Cبه افزایش قدرت باروری آن‌ها کمک می‌کند. در این پژوهش زنان شرکت کننده را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول شامل زنانی بودند که ویتامینC زیادی مصرف می‌کردند و گروه دوم از این ویتامین محروم بودند. در پایان شش ماه نتایج بررسی‌ها نشان داد میزان باروری در بین زنانی که ویتامین C زیادی مصرف کرده بودند 25 درصد و در گروه دوم این میزان فقط 11 درصد بود. همچنین میزان ترشح هورمون پروژسترون در گروه اول به طور قابل ملاحظه‌ای بالا بود.

میزان مصرف : برای افزایش قدرت باروری جذب روزانه 750 میلی‌گرم ویتامین C لازم است. احتمالاً لازم می‌شود که یک مکمل غذایی نیز مصرف کنید، زیرا مصرف یک فنجان بروکلی فقط 100 میلی‌گرم و مصرف یک فنجان پرتقال 124 میلی‌گرم از نیاز روزانه را تأمین می‌کند.

ادامه نوشته

امنيت در وبلاگ‏ نويسي !

از آن‏جا كه حفظ امنيت و حريم خصوصي در فضاي اينترنت بسيار مهم و جدي است، تصميم گرفتيم تا در اين بحث شما را با امنيت در وبلاگ‏نويسي آشنا كنيم.


از آن‏جا كه حفظ امنيت و حريم خصوصي در فضاي اينترنت بسيار مهم و جدي است، تصميم گرفتيم تا در اين بحث شما را با امنيت در وبلاگ‏نويسي آشنا كنيم.

انتخاب رمزهاي عبور مناسب

شکي نيست که اولين و شايد مهم‏ترين قدم در جهت حفظ امنيت، انتخاب پس‏ووردهاي مناسب است. براي انتخاب پس‏وورد به چند نکته کليدي بايد توجه کنيد:

-حفظ حريم خصوصي در فضاي اينترنت، مساله بسيار مهم و جدي‏اي است که همواره بايد به آن توجه داشت. روي پس‏ووردهايتان حساس باشيد و هرگز برخي از آن‌ها را کم اهميت‌تر تلقي نکنيد؛ زيرا ممکن است همان اکانت ساده و بي‌اهميت شما، راه ورود هکرها به اطلاعات مهم تان باشد.

ادامه نوشته

دویدن در هوای گرم !

دویدن در هوای گرم و مرطوب باعث از دست دادن آب بدن و بروز مشکلات قلبی می‌گردد. لذا توجه به نکات زیر لازم می‌باشد:

1- نگهداری آب بدن

آسان‌ترین راه برای جلوگیری از مشکلات ناشی از گرما، این است که آب بدن را حفظ کنید. این بدان معناست که قبل، بعد و در حین ورزش آب بنوشید. نیاز بدن به مایعات با تغییرات آب و هوا، رطوبت و ... فرق می‌کند.

توصیه‌ی مفید برای دونده‌ها این است که وقتی لبانشان خشک شد و احساس تشنگی داشتند، باید آب بنوشند. اگر ورزش شما بیشتر از 30 دقیقه طول می‌کشد، حتما قبل از ورزش کردن، آب بنوشید. همچنین باید نوشابه ورزشی همراه داشته باشید. این نوشیدنی، نمک و الکترولیت‌ها (عناصر مغذی) دفع شده از بدن را تامین می کند.

 

2- انتخاب لباس مناسب

لباسی با رنگ روشن و به اندازه کافی گشاد انتخاب کنید تا بدن بتواند به خوبی نفس بکشد و خود را خنک سازد. لباس‌های تنگ باعث محدودیت در عمل تنفس می‌شوند و لباس‌هایی با رنگ‌های تیره، گرما را جذب می‌کنند.

لباس پلاستیکی نپوشید و از لباس نخی استفاده کنید، زیرا آن‌ها حرارت بیشتری را از بدن شما دور خواهند کرد و بدنتان را خنک می‌کنند.

 

ادامه نوشته

راحت‌ترين روش راه براي رواج بي اخلاقي

دنيايي که ما هم اکنون در آن زندگي مي‌کنيم سرشار از تکنولوژي و ابزارهاي مدرني است که هر روز براي رفاه حال انسان‌ها به بازارهاي جهاني عرضه مي‌شوند. دنياي اطلاعات و ارتباطات و ابزار و وسايل ارتباطي نيز از اين امر استثناء نيستند و ابزارهاي مدرن و پيچيده ارتباطي هر روز بيشتر و پيچيده‌تر از قبل پا به عرصه زندگي افراد مي‌گذارند و انسان‌ها را مجاب به استفاده از ابزارهاي نوين مي‌نمايند .

اما در اين ميان نحوه  استفاده از اين‌گونه ابزارها نقش تعيين کننده‌اي در زندگي فردي و اجتماعي انسان‌ها ايفا مي‌کند. در واقع تکنولوژي دستاورد علمي انسان‌ها براي بهره مندي عملي از آن‌هاست ولي آيا همه انسان‌ها  و همه جوامع سواد و فرهنگ استفاده صحيح از اين وسايل و امکانات را دارا هستند. 

يکي از ابزارهاي زاده تکنولوژي، که استفاده مناسبي از آن در سطح جامعه صورت نمي‌گيرد بلوتوث است. بلوتوث، نام تجاري شبکه‌هاي بي سيم شخصي است که با استفاده از يک فرکانس برد کوتاه راديويي ، امکان ارتباط و تبادل اطلاعات بين دستگاه‌هايي چون کامپيوترها را فراهم مي‌کند .

ادامه نوشته

اولین اتفاق نادر در لیگ یازدهم

سایپا که بازی با مس سرچشمه را 3 بر یک برده به دلیل استفاده از یک بازیکن محروم در آستانه شکست 3 بر صفر است . سایپا در این بازی از اسحاق سبحانی استفاده کرد. سبحانی ، بازیکن فصل قبل مس سرچشمه که از سوی کمیته انضباطی با محرومیت سه جلسه ای مواجه شده بود و درست بعد از بازی و حضور 90 دقیقه ای این بازیکن در زمین مسابقه ، مسی ها به ناظر بازی شکایت کردند. شکایتی که می تواند تیم برتر هفته را با نتیجه 3 بر صفر بازنده کند.

هاشمی سرپرست مس سرچشمه در این باره می گوید:« من قبل از بازی به سرپرست سایپا این ماجرا را گفتم و او تاکید داشت کمیته انضباطی حکمی به آنها نداده و می توانند از بازیکن شان استفاده کنند اما اسحاق در این بازی محروم بود و ما حکم کمیته انضباطی را داریم.»

اگر مسی ها راست بگویند به جای رفتن به قعر جدول به صدر جدول می روند و سایپایی ها به قعر جدول!

ادامه نوشته

خطری که بیش از ترک عبادت آخرت انسان را تهدید می کند

وَ مَن یَسْتَنكِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَ یَسْتَكْبرِْ فَسَیَحْشرُُهُمْ إِلَیْهِ جَمِیعًا(172) فَأَمَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ فَیُوَفِّیهِمْ أُجُورَهُمْ وَ یَزِیدُهُم مِّن فَضْلِهِ  وَ أَمَّا الَّذِینَ اسْتَنكَفُواْ وَ اسْتَكْبرَُواْ فَیُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا ... (173)

قرآن کریم می فرماید: كسانى كه از عبادت و بندگى پروردگار امتناع ورزند و این امتناع از تكبر و خودبینى آنها سرچشمه بگیرد، خداوند همه آنها را در روز رستاخیز حاضر خواهد ساخت و به هر كدام كیفر مناسب خواهد داد. در آن روز به آنها كه داراى ایمان و عمل صالح بوده‏اند پاداششان را به طور كامل خواهد داد و از فضل و رحمت خود بر آن خواهد افزود؛ ولی کسانی را كه از بندگى خدا امتناع ورزیدند و راه تكبر را پیش گرفتند به عذاب دردناكى گرفتار خواهد كرد.(1)

استنكاف یعنى امتناع و انزجار از چیزى. این حالت در مورد عبادت و بندگى خدا، گاهى ریشه در جهل و نادانى دارد و گاهى به خاطر تكبر و خودبینى و سركشى است.

علامه طباطبایی(ره) می فرماید: استنكاف به تنهایى باعث سخط الهى نمى‏شود، زیرا استنكاف دو جور ممكن است باشد، یكى از نادانى و استضعاف و دیگرى از استكبار، آن استنكافى باعث خشم و غضب الهى مى‏شود كه برخاسته از روح استكبار باشد.(2)

قانون قرآن این است: اگر كسى نسبت به آنچه که باید ایمان بیاورد، كفر بورزد و راه مؤمنان را رها كرده و در راه كافران قرار گیرد، اعمال او بر باد می رود و در آخرت در زمره زیانكاران خواهد بود
ادامه نوشته

ازدواج با محارم در ایران باستان، افسانه سرایی خاورشناسان

نویسنده : انی کاظمی

                                       00479b10e18a8c54e22567ffa0ca1def ازدواج با محارم در ايران باستان، افسانه سرایی خاورشناسان  | تاریخ باستان تمدن عکسهای تاریخی

تجاوز جنسی به لوکریشا توسط پسر پادشاه، نقطه شروع از اتفاقاتی بود که منجر به سقوط حکومت پادشاهی و تشکیل اولین جمهوری روم شد. لوکریشا که از اشراف‌زاده‌گان رومی بود، پس از مورد تجاوز قرارگرفتن، اقدام به خودکشی کرد. در طول تاریخ، ماجرای تجاوز و خودکشی لوکریشا مورد توجه بسیاری از نویسندگان، تندیس‌گران و نقاشان قرار گرفت. در این ارتباط می‌توان به آثاری ادبی از ویلیام شکسپیر و توماس هی‌وود و از نقاشان، به رامبرانت، ساندرو بوتیچلی، آلبرشت دورر، آرتمیسیا جنتایلسکی، جفری چاوسر و تیتیان اشاره کرد.

نگاره بالا و امثال بی شمار آن، باید یک دلیل، از میان هزاران دلایلی باشد که باعث شده مورخان و نویسندهای غربی، نسبت به تمدن های باشکوه شرق – حتی به آیین زرتشت – سخن ناروا رانند. که همه ی اینها حاکی از سرخوردگی آنهاست.

- – - – -

ادامه نوشته

گفت‌وگو با مدیر تکنولوژی SAP بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری اروپا

منبع: دنیای اقتصاد
مترجم: ندا لهردی


  گفت‌وگو با مدیر تکنولوژی SAP بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری اروپا

15 دى 1389 - مدت زیادی از ورودش به SAP به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان نمی‌گذشت که همه کارمندان این شرکت متوجه علاقه زیادش به تبلت‌ها شدند. «الور باسمن» مدیر ارشد تکنولوژی SAP شد و بعد از مدتی iPad به دست همه کارمندان و کارکنان این شرکت رسید.

او بارها اعلام کرده است که اصولا یکی از طرفداران پر و پا قرص تبلت‌ها و البته روند ساخت محصولات و حتی پردازش سازگار با محیط زیست یا به اصطلاح سبز است. باسمن در ماه جولای سال 2009 با 20 سال سابقه در صنعت IT به شرکت SAP پیوست. او کارش را در شرکت بزرگ IBM آغاز کرد و بعد از آن در Deutsche Bank و Allianz Group کار کرد.

الور باسمن به تازگی و در آخرین روزهای سال 2010 درباره استراتژی خودش با وب سایت V3.co.uk مصاحبه کرده است که آن را در زیر می‌‌خوانیم.

ادامه نوشته

تاریخچه جام ملتهای آسیا

تیم ملی ایران

جام ملت‌های آسیا یک جام فوتبال است که کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) آن را برگزار می‌کند.

قهرمان این جام، قهرمان قاره آسیا در رشته فوتبال می‌باشد و به طور خودکار به جام کنفدراسیون‌ها راه می‌یابد. این جام از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۳ هر چهار سال یک بار برگزار می‌شد. به دلیل همزمانی این جام با جام ملت‌های اروپا و المپیک، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا دورهٔ این بازی‌ها زا تغییر دهد تا در سطح جهان به این جام توجه بیشتری شود.

بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، این جام در سال ۲۰۰۷ برگزار شد (با فاصله سه سال)، اما از این پس باز هم هر چهار سال یکبار برگزار خواهد شد.

ادامه نوشته

سایت اعلام قیمت کالا ها راه‌ اندازی شد

سایت اعلام قیمت کالا هاراه‌اندازی شد

سایت اعلام قیمت کالا هاراه‌اندازی شد همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و در راستای اجرای طرح‌های نظارتی و صیانت از حقوق مصرف‌كنندگان، سازمان حمایت سایت “اعلام قیمت ” را به آدرس www.124.ir راه‌اندازی كرد. همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و به منظور نظارت بر عرضه صحیح كالا و خدمات در بازار، جلوگیری از هرگونه اخلال در تثبیت قیمتها و ایجاد ثبات قیمتها و ممانعت از برخی سوءاستفاده‌های احتمالی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، سایت ” اعلام قیمت ” با هدف اطلاع‌رسانی دقیق و لحظه‌ای قیمتها به هموطنان در خصوص كالاها و خدمات در كشور ، راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز كرد. این گزارش حاكیست؛ سایت طراحی شده یك پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی بروز قیمت تمامی كالاها و خدمات در سراسر كشور است كه قادر است قیمت كالاها در استانهای سراسر كشور را به تفكیك به عزیزان هموطن اطلاع‌رسانی كند. این گزارش اضافه می‌كند: طبق برنامه‌ریزیهای صورت گرفته از این پس همه واحدهای تولیدی ، كالایی و مراكز ارائه كننده خدمات و همچنین توزیع كنندگان در سراسر كشور ضمن رعایت ضوابط قیمت‌گذاری، ملزم هستند آخرین قیمت‌های كالاها و خدمات مرتبط در سطح بازار را جهت درج در سایت مذكور به این سازمان اعلام كنند. عدم اعلام قیمت‌ها در سایت مذكور توسط واحدهای مذكور به عنوان عدم درج قیمت قابل پیگیری است.

مثلث برمودا «شیطان» و حوادث معروفش!

Bermuda Triangle مثلث برمودا «شیطان» و حوادث معروفش!

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی‌ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.

ادامه نوشته

علل و حكمت هاى غیبت امام زمان(عج)

امام زمان

در تمامى ادیان و مكاتب ـ الهى و غیر الهى ـ در زمینه ظهور مصلح و منجى جهان تا اندازه ای مطالبى به چشم مى خورد، ولى حقیقت ـ بر اساس دلیل هاى متقن و معیارهاى درست ـ این است كه كامل?ترین و قابل اعتمادترین اطلاعات در مورد شخصیت و ابعاد گوناگون زندگى موعود جهانى همچون: تولد، غیبت، ظهور، حكومت و ... در روایات اهل بیت علیهم السلام ارائه شده است. علل و حکمت های غیبت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را نیز از میان سخنان اهل بیت علیهم السلام بهتر و عمیق تر می توان شناخت.

 

ادامه نوشته

رد پای یک زن !

و اگر زنى، از طغیان و سركشى یا اعراضِ شوهرش، بیم داشته باشد، مانعى ندارد با هم صلح كنند (و زن یا مرد، از پاره‏اى از حقوق خود، بخاطر صلح، صرف نظر نماید.) و صلح، بهتر است اگر چه مردم (طبق غریزه حبّ ذات، در این گونه موارد) بخل مى‏ورزند. و اگر نیكى كنید و پرهیزگارى پیشه سازید (و بخاطر صلح، گذشت نمایید)، خداوند به آنچه انجام مى‏دهید، آگاه است (و پاداش شایسته به شما خواهد داد). (نساء،128)

قلب

 

آقای مشاور من به تازگی متوجه شدم که شوهرم با خانمی در ارتباط است ،این را از روی پیامک های تلفن همراه او متوجه شدم . شماره تلفن همراه اورا یاداشت کردم و با آن شماره تماس گرفتم ،خانمی گوشی را برداشت ،لطفاً راهنمایی ام کنید ،چه عکس العملی باید داشته باشم ؟!

شاید از میان خوانندگان گرامی تعداد باشند که بخواهند چنین پرسشی را با یک مشاور خانواده در میان بگذارند و راه حل این معضل اجتماعی را بدانند .

قبل از آن که به راه حل این مسئله بپردازم ،لازم می دانم علت یابی کنیم ،که چرا بعضی از مردان با داشتن همسر و  فرزند ،گاهی به زن دیگری توجه می کنند و با او ارتباط مشروع و یا نا مشروع برقرار می کنند؟!

 

ادامه نوشته

نزول رحمت الهی بر سرزمین کفر؟!

بارش برف مخرب در اروپا

چند سالی است کشور ما از کمی بارندگی رنج می برد و مدام با کم آبی ناشی از آن دست و پنجه نرم می کند. این در حالی است که برخی از مناطق دنیا مانند اروپا شاهد بارشهای چشمگیر برف و باران های موسمی اند.

این تفاوت وضعیت، سوالی را در ذهن قشر عظیمی از مردم ایجاد کرده است که اگر نزول رحمت الهی بسته به ایمان و عمل مردم است پس چرا از کشور ما دامن کشیده و بر سرزمین کفر نازل می شود؟

ادامه نوشته

هفته پژوهش و فناوری

به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در كشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری 25 آذر ماه به نام روز پژوهش، با كسب مجوز از شورای فرهنگ عمومی، به نام  "هفته پژوهش"  نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سپرد.

 

ستاد هفته پژوهش و فناوری، برای برگزاری برنامه های مرتبط با این هفته، همه ساله از همكاری سازمان ها، نهادها، دانشگاه ها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری در كشور بهره مند می شود.

ادامه نوشته

چگونه یک پاورپوینت خوب تهیه کنیم؟

اساسا چرا از پاورپوینت استفاده می کنیم؟

برای این که به این سوال پاسخ بدهم ابتدا به هرم یادگیری می پردازم. هرم یادگیری که در تصویر زیر مشاهده می کنید نتیجه تحقیقات Edgar Dale است که در حدود سال 1970تهیه شده است.

نحوه تهیه یک پاورپوینت مناسب

مطابق طبقه بندی های انجام شده در این هرم، خواندن مطالب 10%،  شنیدن 20% و دیدن تصاویر 30% باعث یادگیری می شود؛ 50% از میزان یادگیری با شنیدن و دیدن همزمان اتفاق می افتد که کلاس های درس و سمینارها بیشتر در این محدوده قرار می گیرند. 70% از یادگیری با صحبت کردن و محاوره بدست می آید و 90% از یادگیری با تجربه مستقیم بدست می آید. تحقیقات نشان داده که سمینارها می توانند در بهترین حالت 50% از مواردی را که بیان می کنند به مخاطب خود آموزش دهند.

ادامه نوشته

موزه‌هاي دراز

مناره

در سراسر ايران مي توان بناهاي بلندي را پيدا کرد که پر از تزئينات جذاب و ديدني‌اند، معماري درست و حسابي دارند و از طرفي تک و تنها افتاده‌اند. از همان ابتداي ساخت‌شان بنايي مستقل بوده‌اند و ربطي به بنايي ديگر نداشته‌اند. همين‌قدر مي‌دانيم که از ميل‌ها در دوران باستان براي پيام‌رساني، پست و راهنمايي راه‌ها استفاده مي‌شده؛ هر چند تزئين‌هاي عالي آ‌ن‌ها جاي بحث دربارة کاربردشان را باز مي‌گذارد.




ادامه نوشته

جدیدترین پیشنهاد برای کاهش وزن

فکر کردن در مورد غذا

نتایج مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می ‌دهد فکر کردن مداوم به غذا در کاهش وزن افراد موثر است.

 

به گزارش شبکه ایران به نقل از تلگراف، دانشمندان دریافته‌ اند فکر کردن به غذای مورد علاقه، به افراد کمک می ‌کند تا از خوردن آن خودداری کنند.

 

بر این اساس، فکر کردن در طول روز در مورد یک غذای خوشمزه، واقعا اشتهای افراد را نسبت به آن کاهش می ‌دهد.

 

در این روش فرد باید بدون وقفه خود را در حال خوردن غذا تصور کند،‌ نکته ی جالب آن است که یک تصویر به تنهایی و ثابت، اشتهای فرد را بیشتر خواهد کرد. این نکته به مکانیزم‌ های طبیعی بدن در مصرف یا اجتناب باز می‌ گردد.

ادامه نوشته

جهیزیه بدون حد و مرز

جهیزیه ی عالی

 تهیه جهیزیه یکی از مشکلات اصلی بسیاری از خانواده های ایرانی به هنگام ازدواج فرزندان است. والدینی که با شور و شوق و پس از انتخاب عروس یا داماد مناسب، فرزند خود را برای زندگی مشترک آماده کرده اند، پس از مراسم دوران نامزدی یا عقد، به تکاپوی خرید جهیزیه برای فرزند خود می افتند.این مرحله، یکی از حساس ترین مراحل دوران عقد است و توافق و تفاهم دختر و پسر و خانواده ها در این برهه بسیار کارساز است. اما به عقیده بسیاری از کارشناسان، خرید جهیزیه که باید به منزله شروع زندگی ساده زوج های جوان باشد، طی سال های اخیر به معضل و مشکل اصلی تبدیل شده است.جوانان با توقعات بی جا و تقاضای اقلام غیرضروری خانواده ها را تحت فشار می گذارند و خانواده ها نیز با دامن زدن به توقعات آن ها، جوانان را پرتوقع و بی انگیزه می کنند.

 

ادامه نوشته

بازی های کودکانه

کودک  و اسباب بازی

هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفمندی که به صورت فردی یا گروهی انجام شود و موجب کسب لذت و برآورده شدن نیازهای کودک گردد را بازی تعریف کرده اند. از طریق بازی، کودکان بسیاری از خصوصیات از قبیل تهاجم یا تسلیم، تمایل به فرمان دادن یا فرمان بردن، اجتماعی بودن یا منزوی بودن، افسردگی یا شادی، احساسات دوستانه یا خصمانه، و همچنین امیال و آرزوهای خود را بروز می دهند.

کودکان به بازیهای مختلفی می پردازند که هر بازی نشان دهنده احساسات مختلف در آنهاست. کودکان برای ابراز آرزوها و خواسته های خود به تخیل و رویاپردازی مشغول می شوند و برای رسیدن به آرزوهایشان خود را با بازیهای تخیلی سرگرم می کنند. همچنین برای بیان رفتارهای پرخاشگرانه به بازیهایی می پردازند که در آن بتوانند با حمله و تخریب پدیده های عادی و معنوی راهی برای بروز خشم خود پیدا کنند؛ و در نهایت برای ساخت و پیدا کردن نقش مورد علاقه خود به بازیهای تقلیدی می پردازند. در ادامه انواع بازی کودکان شرح داده می شوند.

ادامه نوشته

علامت زایمان زودرس

زایمان زودرس

یك متخصص زنان و زایمان اظهار كرد: کمردرد شایع‌ ترین مشکل دوران بارداری است زیرا مادر در حال افزایش وزن است. کمردردهای شدید در ماه‌ های آخر همراه با خون ریزی و ترشحات واژن می ‌تواند علامتی برای زایمان زودرس باشد.

 

دکتر ترانه شمس در گفت وگو با ایسنا گفت: شکایت از کمردرد شایع ‌ترین مشکل در بارداری است زیرا فرد دچار اضافه وزن است و هورمون ‌ها در حال تغییر هستند و این موضوع آرامش عضلات و رباط‌ های سراسر بدن را به هم می ‌ریزد اما با روش‌ های درمانی کمردرد در دوران بارداری و با یک استراتژی ساده می ‌توان از بروز آن تا حد زیادی جلوگیری کرد.

ادامه نوشته

شکم‌ بزرگ، عمر را کوتاه می‌کند

چاقی مرکزی یا چاقی شکمی منشا بسیاری از بیماری‌هاست و به مرور می‌تواند فرد را به مشکلات اساسی جسمی مبتلا کند. این نوع چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، فشار خون بالا، مقاومت انسولینی و دیابت نوع دو را بالا می‌برد.

از مهم‌ترین خطراتی که چاقی شکمی در پی دارد، باریک و سخت شدن عروق و مشکلات قلبی ـ عروقی است که منجر به سکته و حملات قلبی می‌شود. همچنین می‌تواند باعث ابتلای فرد به سرطان‌های هورمونی نظیر سرطان سینه شود.

طبق تحقیقات، بافت چربی انباشته در بدن به خصوص در اطراف شکم باعث ترشح هورمونی می‌شود که رشد سلول‌های چربی را تحریک کرده و اشتهای فرد را افزایش می‌دهد. در واقع چاقی شکمی، اضافه وزن بیشتری را برای فرد می‌آورد.

ادامه نوشته

چربی های خوب و بد را بشناسید

تا به حال درباره چربی های خوب و چربی های بد چیزی شنیده اید؟

آیا می دانید چه نوع چربی هایی مفید و چه نوعی مضر هستند؟

چربی های خوب و بد

 همگی دوست داریم در این باره چیزهایی یاد بگیریم، ولی اطلاعات کمی در این زمینه وجود دارد.

حال ما، شما را با چگونگی شناسایی چربی های خوب و بد آشنا می کنیم.

 

1- چربی های خوب و مفید:

چربی های غیر اشباع

 

الف) چربی های غیراشباع مونو (با یک باند دوگانه):

 روغن زیتون ، کانولا (کلزا)، بادام زمینی ، بادام و آووکادو.

 

ب) چربی های غیراشباع پُلی (با چند بانه دوگانه): ماهی ، روغن ذرت، روغن سویا، روغن گلرنگ، روغن تخم کتان ، آجیل و سایر روغن های گیاهی.